Ah, een elevator pitch. Hét moment wanneer je handen krampachtig worden, het zweet van je rug begint te lopen en je ademhaling een versnelling hoger schiet.
Of juist niet? Met deze 3 tips van Lewis PR stap jij die lift uit zoals Meryl in The Devil Wears Prada!

1. Own the story
Als er iets is dat belangrijk is tijdens pitchen, dan is het wel dat je je eigen verhaal en klant goed, zelfs extreem goed, moet kennen. Er is niets verwarrender dan iemand die het verhaal niet, of maar half kent. Zorg dat alle aspecten van het concept duidelijk zijn voor je, zo pitch je waterdicht!
2. Practise makes perfect
Nog een typische cliché quote die enkel en alleen de waarheid spreekt: pitchen vergt ook oefening. De dames van Lewis PR gebruiken hiervoor het R-B-CB-PB model. Dit betekent dat ze eerst pitchen op regionaal vlak, daarna B2B, dan overschakelen op commercieel vlak én proberen af te sluiten bij public broadcasts (VRT, VTM).
The more (practise) the merrier, right?
3. Nothing is a failure
Iets vergeten vertellen? Don’t worry! Je kan er altijd later op terug komen. In een verder telefoongesprek, op mail of de conversatie die volgt nadat je de journalist helemaal overtuigde met je pitch.
